Verbinden in de regio!

Onze leden hebben gesproken en wij als AGORA-Beroepsvereniging luisteren maar al te graag! De grote wens van onze leden is namelijk om elkaar niet alleen landelijk te ontmoeten, maar ook in de regio’s zelf.  Met het plan “ Kerngroepen” is er in 2016 een start gemaakt met het vervullen van deze wens. Door onze leden te verdelen in 5 regio’s en te onderzoeken wat nu precies die behoeften zijn, zijn de Meet & Greets een mooie aftrap geweest van dit initiatief. Nu is het tijd voor de volgende fase! Mede door een bestuurswisseling en mijn enthousiasme over dit onderwerp, heb ik (Gepke Keizer-Reiffers) de portefeuille Kerngroepen naar mij toe getrokken en spreken we inmiddels niet meer van Kerngroepen maar van (Kern)netwerken.

Niet weer iets nieuws!

In plaats van het opzetten van nieuwe netwerken en overlegvormen, ben ik ervan overtuigd dat we niet weer iets nieuws uit moeten vinden, maar gebruik moeten maken van wat er al is en daarbij aan te haken!  Wij houden het daarbij zo laagdrempelig mogelijk. Het stimuleren van de bestaande netwerken en het enthousiasmeren, moeten ervoor zorgen dat leden en niet-leden actief met elkaar de regionale verbindingen gaan zoeken.

Word jij contactpersoon?

Als vrijwillig bestuurslid kan ik dit natuurlijk niet alleen en daarom zoeken wij vanuit de bestaande netwerken  een “contactpersoon”. Als ambassadeur ben jij de verbindende schakel tussen het kernnetwerk en het bestuur. Zo zorgen we er samen voor dat de behoeften van de leden concreet gemaakt worden. Zelf word je hier ook ‘rijker’ van: het helpt je om te groeien als mens én om te groeien in je vak.  Ook voor de organisatie voor wie je werkt heeft het ambassadeurschap grote meerwaarde door de betere samenwerking én de kansen die het oplevert in het sociale domein. Daarbij worden door AGORA intervisie bijeenkomsten georganiseerd waar je de andere contactpersonen ontmoet en kunt leren van elkaar.

Wat mag je van Agora verwachten?

Gepke Keijzer

• Landelijke begeleide Intervisie bijeenkomsten.
  • Een workshop (voor de eerste vijf nieuwe netwerken in 2018) om samen helder te krijgen wat jullie unieke bijdrage is aan de regio: de missie van jullie netwerk!
  • Een stimuleringsbudget van € 600,- voor de eerste vijf aanvragen (zie hiervoor de voorwaarden) • Ik, Gepke Keizer - Reiffers als sparring partner die je met raad en daad bijstaat.

Geen tijd is geen excuus; we doen het samen

Ik, Gepke, ben er heilig van overtuigd dat deze rol heel goed past bij jou als lid van AGORA. Dit kost niet veel tijd, het is vooral een mooie samenwerking tussen leden en bestuur en kun je je binnen de regio profileren als deskundige en verbinder. Je staat er niet alleen voor. Je doet het samen met AGORA en je collega contactpersonen. Gebruik jouw talenten om echt een bijdrage te kunnen leveren aan de ontwikkeling van je beroep!Meer weten of je aanmelden? Mail naar mij: g.keizer-reiffers@agora-beroepsvereniging

Oktober 2018
M D W D V Z Z