logo agora versie 20191114

Dé landelijke beroepsvereniging voor coördinatoren vrijwilligerswerk

Bijeenkomsten

Jubileumcongres AGORA

Verbinding geeft Kracht

Donderdag 14 november was ons jaarlijkse congres. Samen sta je sterk! Met elkaar zitten wij in een groot netwerk van organisaties, initiatieven, verenigingen, stichtingen en jullie, de coördinatoren vrijwilligerswerk. In dit netwerk zit een schat aan kennis, ervaring, enthousiasme en visie. In dit jubileumcongres hebben wij dit netwerk ingezet en namens de deelnemers mee in de laatste ontwikkelingen in ‘vrijwilligersland’. Wij lieten je nadenken over jouw functie en op welke manier je samen nog sterker kunt worden. Met een blik naar toekomst. Met een blik op jouw toekomst. Er waren 2 sprekers en 6 werksessies. Daarnaast was het vooral ook feestje. AGORA bestaat 30 jaar! Een feestje is geen feestje zonder vermaak. Theater, muziek en uiteraard een heerlijke lunch hoorden daarbij. Joost van Alkemade, directeur NOV was dagvoorzitter.

mp4Klik hier voor een terugblik (video).

myposter collage 20191126 klein

Lees hier de informatie over de sprekers.

Lees hier de informatie over de werksessies.

Klik hier voor het programma.

beeldmerk def

adsysco     adsysco

adsysco      adsysco

adsysco           adsysco

Meet & Greets

Om een eerste invulling te geven aan de kerngroepen, het netwerken en voor iedereen inzichtelijk te maken hoe AdSysCo en Pro-Feel werken en wat dit voor ons als AGORAberoepsvereniging betekent organiseren we gezamenlijk 5 Meet & Greets. Deze Meet & Greets (incl. lunch) zijn bedoeld voor AGORA-leden en worden door AdSysCo kosteloos aan ons en dus aan jullie aangeboden!

• Dinsdag 19 september regio Midden (De Postkamer Nijkerk)
  • Donderdag 5 oktober regio Noord Holland (locatie Alkmaar)
  • Dinsdag 10 oktober voor regio Zuid (locatie volgt nog)
  • Donderdag 12 oktober voor regio Noord (locatie volgt nog)
  • Dinsdag 17 oktober regio Zuid Holland Zeeland (locatie Rotterdam)

Aanmelden (minimaal 1 week van te voren i.v.m. catering) kan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Heb je dieetwensen schrijf die dan bij de aanmelding, zodat de cateraar hiermee rekening kan houden. Natuurlijk is aanschuiven in je eigen regio het makkelijkst, maar kan je niet op die datum, dan ben je ook van harte welkom op een andere locatie. Neem je laptop/tablet mee naar de Meet & Greet, dan kan, als je dat wilt, alvast wat uit proberen.

7 november Congres Trots op je beroep

Als je onze voorzitter Annemieke vraagt om iets te zeggen over het beroep van de coördinator vrijwilligerswerk, is een van haar opmerkingen steevast: “Wij hebben het mooiste beroep ter wereld!”

Trots is het gevoel dat je wilt laten zien dat je iets goeds hebt gedaan of dat je iets moois in handen hebt. Trots zijn op je beroep geeft je een goed gevoel en geeft je kracht om van daaruit te functioneren.

Daarnaast siert bescheidenheid ons ook, maar soms weerhoudt ons dit hiervan om echt die stap naar voren te maken en jezelf te laten zien, ook naar het management toe.

Vanuit het thema Trots op je beroep! willen we op 7 november op praktische, serieuze, maar ook humoristische wijze hiermee aan de slag gaan. Hoe laat je zien dat je trots bent en hoe zet je je over je bescheidenheid heen?

Het uitgebreide programma van de dag zelf krijgen jullie uiteraard zodra je je hebt aangemeld.

Tijdens de workshoprondes kunnen jullie 2 workshops kiezen uit de onderstaande 3 opties:

1. Hoe geef ik een goeie Elevator Pitch* – door Joeri Schoemaker
  2. Hoe pak je invloed? Zit je zelf aan het stuur of laat je je sturen? – door Britta Lassen
  3. Omgaan met mensen en lastige situaties – door Ad-Just Bouwman

Het Agoracongres vindt van 10.00 tot 15.00u plaats in het Utrechts Centrum voor de Kunsten.

Kosten zijn €75,- voor AGORA-leden en €100,- voor niet-AGORA-leden.

Meer inhoudelijke informatie over de workshops en de workshopbegeleiders volgt. Houd onze website en de nieuwsbrief in de gaten!

*de naam “Elevator Pitch” geeft de tijdsduur weer waarin een lift van de onderste naar de bovenste verdieping gaat, in ongeveer 30 seconden tot 2 minuten. Je leert om in een korte tekst en in een korte tijd jezelf op de kaart te zetten en je wekt er de aandacht en interesse mee van je toehoorder, zodat je vandaar uit verder kunt gaan om je doelen te bereiken!