logo agora versie 20191114

Dé landelijke beroepsvereniging voor coördinatoren vrijwilligerswerk

Uncategorised

logonov

Vereniging Nederlandse Organisaties Vrijwilligerswerk (NOV) is de belangenorganisatie binnen het vrijwilligerswerk in Nederland. Bij Vereniging NOV zijn 360-plus (koepel)organisaties aangesloten. Dit zijn organisaties die met of voor vrijwilligers werken. Inhoudelijk bestrijken de lidorganisaties het gehele maatschappelijke spectrum: sport, zorg, groen, veiligheid, jeugd, kunst, cultuur, kerken, politiek enzovoort.

Vereniging NOV treedt op als woordvoerder en lobbyist van het vrijwilligerswerk en is gesprekspartner van politiek, overheid en andere beleidsbeïnvloeders. De leden van Vereniging NOV bepalen samen het beleid voor de toekomst.

AGORA werkt samen met het NOV in diverse projecten en weten elkaar altijd te vinden als het gaat om onderzoek, inhoud en het samen sterk staan richting politiek (landelijke en regionaal).

Platform

NOV heeft een interactief Platform Vrijwillige Inzet waar je je bij aan kunt sluiten. Er is veel informatie te vinden over deskundigheids bevordering, beleid, management, wetten, regels en cijfers en nog veel meer!

AdSysCo en Pro-Feel

adsyscologo2016 96dpi 220x59

AGORA-beroepsvereniging heeft een samenwerking is met AdSysCo en Pro-Feel.

Van oudsher is AdSysCo automatiseerder en inmiddels een kenniscentrum geworden als het gaat om het creëren van nieuwe oplossingen binnen de zorg en welzijn.

adsyscologo2016 96dpi 220x59

De samenwerking tussen deze twee partijen zorgt ervoor dat AGORA-beroepsvereniging straks op het gebied van “digitale verbindingen” mooie stappen kan gaan zetten en  jullie (de voor ons zo belangrijke leden) meer betrokken worden bij de activiteiten van onze beroepsvereniging.Pro-Feel levert een bijdrage om te innoveren en te vernieuwen in het sociaal domein. Professionals krijgen hier een podium om contacten te leggen, te netwerken en bij elkaar ‘in-de-keuken-te-kijken’, om zo een bredere visie te krijgen op dienstverlening aan de burger.

Subcategorieën