Waarom word je lid van AGORA

AGORA is de landelijke beroepsvereniging vrijwilligerswerk. In 1989 is zij als beroepsvereniging ‘Landelijke Vereniging Coördinatoren Vrijwilligerswerk in zorg en welzijn -LVCV-’ opgericht. De vereniging heeft diverse ontwikkelingen doorgemaakt. Zo is de naam veranderd in AGORA (Grieks voor plein) waarmee de actuele doelstelling beter wordt aangeduid.

Naast de sector zorg en welzijn richt AGORA zich ook op de andere sectoren waarin professionals het vrijwilligerswerk ondersteunen, zoals de maatschappelijke sector en de culturele sector. Alle coördinatoren die professioneel werkzaam zijn in het vrijwilligerswerk kunnen lid worden.

Voordelen op een rij

• Je ontvangt maandelijks onze digitale nieuwsbrief met daarin onder andere een lid aan het woord;
  • Je kunt ervaring en deskundigheid van en met collega’s delen, zowel landelijk als regionaal;
  • Je kunt informatie en ervaringen vinden en delen op onze digitale portal*;
  • Je kunt met ledenkorting deelnemen aan ons jaarlijkse congres met een actueel onderwerp;
  • Je kunt als lid je stem uitbrengen bij onze jaarlijkse ledenvergadering;
  • Je blijft op de hoogte van relevante ontwikkelingen op het gebied van het vrijwilligerswerk;
  • Je blijft op de hoogte van veranderingen binnen de arbeidsvoorwaarden en het FWG-systeem over het beroep coördinator vrijwilligerswerk en de erkenning daarvan;
  • Je krijgt korting op de studiekosten van de post-hbo-opleiding ‘Innovatief Vrijwilligersmanagement’, die de Hogeschool Utrecht in samenwerking met AGORA organiseert;
  • AGORA oefent zowel op maatschappelijk als politiek niveau invloed uit om het beroep erkend te krijgen en werkt samen met diverse landelijke organisaties om het belang van ons beroep te vertegenwoordigen.
  • Agora werk in het project Vrijwillig Dichtbij, waarin lokaal samenwerken centraal staat, samen met NOV, Humanitas, Mezzo, NPV (Nederlandse Patienten Vereniging), Nederlandse Rode Kruis, PKN Kerken in Actie, VPTZ (Vrijwilligers Palliatieve Terminale Zorg), de Zonnebloem, Present Nederland, Vier het Leven, TijdVoorActie, Unie KBO, Unie Van Vrijwilligers Nederland en Johanniter Nederland;
  • AGORA blijft het beroepsprofiel actualiseren. Het beroepsprofiel 2013 is verkrijgbaar. Kortom wij zijn al bijna 30 jaar DE beroepsvereniging voor de professionele coördinator vrijwilligerswerk.

Contributie

Het lidmaatschap bedraagt € 135,00 per jaar. AGORA heeft de contributie aangepast voor leden, die met meerdere coördinatoren binnen één organisatie werken. Er wordt een staffelkorting aangeboden.  Je bent van harte welkom! Meer info over contributie

* mogelijk gemaakt door AdSysCo en ProFeel.

Aanmeldingsformulier

Contributie AGORA

Aantal leden

Contributie per lid

Korting

individueel

€    135,00

0 %

2 leden

€    121,50

10 %

3 en 4 leden

€    108,00

20 %

5 - 9 leden

€      94,50

30 %

> 10 leden

€      87,75

35 %

Deelname aan het congres: Bij meer leden binnen 1 organisatie krijgen maximaal 2 leden de AGORA korting.

Deelnemen aan ALV: Bij meer leden binnen 1 organisatie kunnen maximaal 2 leden kostenloos deelnemen.