logo agora versie 20191114

Dé landelijke beroepsvereniging voor coördinatoren vrijwilligerswerk

logonov

Vereniging Nederlandse Organisaties Vrijwilligerswerk (NOV) is de belangenorganisatie binnen het vrijwilligerswerk in Nederland. Bij Vereniging NOV zijn 360-plus (koepel)organisaties aangesloten. Dit zijn organisaties die met of voor vrijwilligers werken. Inhoudelijk bestrijken de lidorganisaties het gehele maatschappelijke spectrum: sport, zorg, groen, veiligheid, jeugd, kunst, cultuur, kerken, politiek enzovoort.

Vereniging NOV treedt op als woordvoerder en lobbyist van het vrijwilligerswerk en is gesprekspartner van politiek, overheid en andere beleidsbeïnvloeders. De leden van Vereniging NOV bepalen samen het beleid voor de toekomst.

AGORA werkt samen met het NOV in diverse projecten en weten elkaar altijd te vinden als het gaat om onderzoek, inhoud en het samen sterk staan richting politiek (landelijke en regionaal).

Platform

NOV heeft een interactief Platform Vrijwillige Inzet waar je je bij aan kunt sluiten. Er is veel informatie te vinden over deskundigheids bevordering, beleid, management, wetten, regels en cijfers en nog veel meer!